האם לסמים רפואיים יש מקום בחיינו?

לפני שלוקחים ריטלין, האם שאלתם עצמכם אם יש אלטרנטיבה? והאם זה הכי טוב לילד? שאלות שיש עליהם תשובה, ומה שצריך הוא מעט, להתאמץ להבין לפני... השימוש.

ד"ר יצחק דרימר
ד"ר יצחק דרימר

אז בואו נגדיר עכשיו את המילה ריטלין. ריטלין הוא סם, ריטלין הוא לא תרופה, אסור להתבלבל, ולבלבל אחרים. המילה ריטלין משויכת באופן מכוון ומגמתי למילה תרופה נגד קשיי קשב וריכוז, אך האם זאת האמת? ריטלין הוא סם אשר המרחק בינו לבין קוקאין היא אטום אחד של מימן בלבד. (כאן צריך לשים את שתי הפורמולות)

לכן חשוב להבין את הקירבה ביניהם, וכך גם להבין את המשותף להם, סם תפקידו לסמם לא בהכרח לתקן מצב אלא לסמא מצב.

לכן נטילת סמים בדרך כלל לא פותרת בעיות אלא להיפך עלולה לגרום לבעיות כפי שידוע לנו. אבל האם לסמים רפואיים יש מקום בחיינו, בהחלט כן, סמים נגד כאבים, סמי הרדמה לניתוחים ועוד ולכן יש להם כמובן מקום בניהול מצבים שבהם יש דרישה לסם. בהקשר לריטלין, בואו נבחן את הבעיה, בעיות קשב וריכוז הן תוצר של כמה דברים:

  1. חומר לימודי ישן לא מעודכן ששייך לאבותינו הטובים
  2. מורים לא מעודכנים עם לימוד על לוח שחור וגיר, כאשר מוחם של ילדינו נמצא כבר שנות אור קדימה ביכולותיו לעבד מידע מהיר לעומת איטי ומשעמם בכיתות.
  3. חשיפה מוגברת למכשירי תקשורת, פלאפונים, מחשבים וכ'ו אשר גורמת לספי גירוי גבוהים באופן כרוני ולא מאפשר ישיבה שקט לשם לימוד.
  4. תזונה לקויה, סוכרים מעוררים אשר גורמת לילדים להיות במוד קופצני חסר ריכוז כרוני, קולה, מוגזים, מוצרי חלב, גלוטן על כל נספחיו. כל אלו הם גורמים ביחד לתופעה שבה הילדים מסבירים לנו בצורה סימפטומטית שישנה בעיה בעולם החינוך שחלק ממנה הם הילדים החמודים שלו, אכולי פלאפונים, מסכים ותזונה גרועה, שינה גרועה ומורים ומערכת חינוך לא עדכנית בלשון המעטה.
  5. וגרוע מזה מערך בריאותי לכאורה הפתרון שלו לבעיה הזאת לכאורה, היא לסמם את הילדים מכל הבעיות שהזכרתי למעלה, לשקט תעשייתי שמתחיל להיות גורף ומסוכן. אתם יודעים שלסמים יש בעיות ארוכות טווח, יכול להיות שבטווח הקצר זה נותן שקט תעשייתי למערך החינוך, וההורים המטרדים ע"י אותו מערך, אך שקלתם את הטווח הארוך של החשיבה הזאת? סמם עכשיו ואחר כך לא משנה. גם בסימום עכשיו לא פתרת שום בעיה. השארתם את הבעיה על כנה ורק שמתם פלסטר קטן על בעיה גואה והולכת. זה הזמן לתת מענה אמיתי לבעיה של שלוש מערכות. מערכת אחת: היא מערכת החינוך, חייב שם סדר חינוכי חדש החל מחומר לימוד דרך איך מלמדים אותו ועם איזה אביזרים.

מערכת שניה: מערכת הבריאות שמצאה פתרון "קסם" בעייתי מאוד, עם הסתכלות על הטווח הקצר בלבד ומסממת את הילדים בשיטתיות ולא פותרת את בעיית הליבה.

מערכת שלישית: ההורים אשר לא מבינים שישנן דרכים אחרות לעזור לילדיהם החמודים בדרכים שונות ומוצלחות אשר לא מסכנות את ילדיהם לטווח הארוך, בעבור ציון טוב בטווח הקצר. האם יש יוצאים מן הכלל אשר ריטלין ודומיו יהיו שימוש נכון בעבורם? אני מניח שכן, אך קודם כל למצות את כל הדרכים האחרות לפני שימוש בריטליו ודומיו

נושאים: ריטלין, חינוך, בריאות
ד"ר יצחק דרימר
ד"ר יצחק דרימר
ד"ר יצחק דרימר
ד"ר יצחק דרימר
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
האם לסמים רפואיים יש מקום בחיינו?
שמוליקנכתבה ביום שני, 04 בספטמבר 2017, 05:07

ד"ר יצחק דרימר מס 1! עזר לי להעלים כאבי ראש שסבלתי מהם שנים