בכל בית שמש פעילות ארבע תחנות טיפות חלב

ברמה ג נבנית תחנה חדשה שתשרת את תושבי ג1 וג'2. הממונה על הבריאות: אנחנו מודעים לבעיות ומנסים לפתור אותם. אי אפשר שבכל שכונה תהיה תחנה בקרבת הבית".

סיור הצוות הבכיר בעיר לפני חודש
סיור הצוות הבכיר בעיר לפני חודש

טיפת חלב היא תחנה המספקת שירותי בריאות ורפואה בתחום קידום בריאות ומניעה לנשים הרות, תינוקות וילדים (גילאי לידה עד 6 שנים) ומשפחותיהם. תחנות טיפת חלב פזורות בכל רחבי הארץ ומופעלות על-ידי לשכות הבריאות במשרד הבריאות. בבית שמש די במפתיע יש רק 5 תחנות כאלה. ברח' הגליל, ברח שבטי ישראל, ברח הנורית, ברח' לכיש ברמה א והחמישית במעפילי אגוז נסגרה. עיניכם הרואות ברמה ב' אין תחנה. וברמה ג' גם אין. מה עם חפציבה? ומה עם ממזרח שמש? וגם בוותיקה לא ממש, כי יש בגבעת שרת אחת (הנורית) ואחת בשבטי ישראל רחוקה מכל נקודה בעיר הוותיקה.

בימים אחרים לפני 15 או 20 שנה היו יותר טיפות חלב ופחות אוכלוסייה, קרי פחות זוגות צעירים נדרשים לטיפות. העולם השתנה אז גם מימד השירות החשוב הזה הלך והחסיר.

טיפת חלב היא השירות הראשון שפוגשות משפחות צעירות, אשר מלווה אותם, במקצועיות, במגוון נושאים, החל משלב ההיריון, ההכנה ללידה וההורות. זה מה שאומרים באתר משרד בריאות.

ביקשנו מהממונה על הבריאות הרב ישראל סילברסטיין לצייר לנו תמונת מצב עכשווית. "יש 4 תחנות פעילות ואחת בבנייה. הייתה תחנה חמישית במקלט ללא תנאים ראויים ולכן היא נסגרה. בעיר בית שמש אין את השירות הזה בקופות החולים. ברמה ג נבנית כעת תחנה ברח' ירמיהו הנביא והיא אמורה לשרת את ג' 1 וג 2".

אז היכן מקבלים ילדי ג' את השירותים החשובים האלה?

סילברסטיין: ברמה א'. התחנה שלהם תהיה מוכנה בעוד כ- 3 חודשים" סיור במקום מוכיח שהעבודה שם מאומצת ועתה מצויים בשלב הטיח הפנימי."

הרב סילברסטיין מודע למצוקה הקיימת בתחום הזה. "אנחנו מודעים ללחץ שיש בקרית נחלה ומנוחה. אנחנו שוקלים כעת לבנות קומה נוספת מעל התחנה היחידה בשכונה. לצערי יש בעיה של מחסור באחיות בכל הארץ וזה אינו מדלג גם על בית שמש. כך שמציאת מיקום אינה פותרת את הבעיה שהיא מחסור בכוח אדם מקצועי.". אגב גיוס האחיות לכל תחנה נעשה באמצעות ובאחריות משרד הבריאות. מסכם הרב סילברסטיין: "אנחנו יושבים מידי מספר חודשים עם כל הצוות הבכיר הקשור לעניין. הפגישה האחרונה התקיימה לפני כחודש. והעניין הזה לא יורד מסדר יומנו בכל פגישה ופגישה. העניין בכל לא פשוט".

ובעניין אחר הוסיף סילברסטיין: " אנחנו עובדים מול משרד הבריאות להקמת נפה של לשכת הבריאות המחוזית בעיר, כך יוכלו תושבי העיר לקבל שירות בעיר ולא יצטרכו לעלות לירושלים." ישראל סילברסטיין גלוי אומר: "אנשים צריכים להבין שלא תהיה תחנה ליד הבית של כל אחד. תחנה נבנית ל- 4000 משפחות ובאופן טבעי יש כאלו שיהיה להם קרוב לבית ויש כאלה שיצטרכו לנסוע כדי לקבל שירות. ".

הרב סילבסטיין מבהיר כבר עתה כי בג'2 לא תהיה תחנה וזו הסיבה שהתחנה מוקמה בצומת ברח ירמיהו הנביא בשל הקרבה לתחבורה ציבורית.".

באשר לשכונות חפציבה ו נחלה ומנוחה ומזרח שמש אלו יבואו על סיפוקם כאשר תיבנה הקומה השניה בתחנה בנחלה ומנוחה. הבעיה היא שנכון לעכשיו ין תקציב לקומה השניה. .

נושאים: משרד הבריאות, טיפות חלב, בית שמש, הרב סילבסטיין, רמה ג1 ורמה ג2
סיור הצוות הבכיר בעיר לפני חודש
סיור הצוות הבכיר בעיר לפני חודש
סיור הצוות הבכיר בעיר לפני חודש
סיור הצוות הבכיר בעיר לפני חודש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג:
בכל בית שמש פעילות ארבע תחנות טיפות חלב
עדנה הראלנכתבה ביום שלישי, 21 בנובמבר 2017, 03:33

הבת שלי עם בן בן שנתיים ובת בת שנה לא מצליחה להשיג את טיפת חלב ברחוב הגליל קבעו לה תור הגענו והמקום היה סגור לטלפון לא עונים או תפוס כלך הזמן נראה שמשאירים אותו פתוח אני ממש דואגת כי הילךדים לא מקבלים חיסונים ולא בדיקת רופא כבר ממש המון זמן זה נראה למיהו הגיוני ?????? לפני שאני פונה הלאה אני מבקשת את בדיקתכם אשמח מאוד אם תחזירו אלי עדנה 0506260465