ארגון יד תמר מגיע לבית שמש

הארגון תומך ומסייע לחולי סרטן ומשפחותיהם בכל הארץ ועכשיו מגיע לבית שמש בארגון מבקשים לסייע לחולים בסרטן ולמשפחותיהם בעיר צוות מתנדבים כבר הוכשר בבית שמש ויש צוות מומחים בנושאי זכויות, ביטוחים, מס הכנסה ועוד

מתנדבי בית שמש
מתנדבי בית שמש

"כשהרופא הודיע לי שכדאי לעשות בדיקות מקיפות כי יש סימנים לא טובים, נבהלתי ואחרי כל ההסברים שלו, יצאתי מבולבלת. פחד. שבועיים אחר כך, נפל עלי ה"בום הגדול" במלוא העוצמה. הודיעו לי שיש לי סרטן, אפילו לא קלטתי איזה סוג... כל השאלות התפוצצו לי בראש בבת אחת. למה אני? מה יהיה עם הילדים? כמה זמן אני אחיה? אולי לא כדאי להילחם? איך אני מספרת לילדים? לא יכול להיות! מי יספר להורים המבוגרים שלי? אולי זו טעות? איך לא מתאים לי עכשיו, אני בדיוק לפני קידום בעבודה... מי יעזור לי?" כך מתארת דפנה את תופעת הבהלה והבלבול שנחתו עליה כרעם ביום בהיר. לחוויה הקשה של דפנה שותפים אלפי חולי סרטן בשלבי האבחון והגילוי. לסרטן, מלבד המחלה הקשה עצמה, יש גם השפעה פסיכולוגית ותופעות לוואי ייחודיות.

חברה של דפנה התקשרה לארגון "יד תמר" ששמעה על פועלו בסיוע לחולי סרטן ומיד הגיעו שתי מתנדבות שעזרו לה בכל מה שהצטרכה. דפנה מספרת שהן היו מלאי הבנה והקשבה, "הרגשתי שאני מדברת לבנות שמבינות אותי, שיודעות בדיוק מה הן עושות. הן היו המלאכיות שלי".

מטרת ארגון "יד תמר" לאפשר לחולה לרכז את כל כוחות הנפש הנדרשים למאבק במחלה שאובחנה אצלו ולמלחמתו על החיים. כל זאת על ידי שחרור החולה מטרדות בירוקרטיות ולוגיסטיות שנוספו למטלות היומיום ועלולות לשאוב ממנו את כוחו. הארגון מעניק לחולה רוגע מתוך ביטחון שכל שאר העניינים מלבד מחלתו נמצאים בשליטה, על ידי האוהבים המקיפים את החולה ומתנדבי הארגון.

חברי הארגון, אנשי מקצוע מנוסים בנו לאחר למידה ומחקר תכניות שיטתיות עם מתודות נוחות למתנדבים ולמשפחות. המתנדבים בונים תכנית לייצוב הכלכלי של המשפחה, מסייעים למשפחה בהתמודדות הביורוקרטית והלוגיסטית בתוך המצב המיוחד והרגיש הפוקד אותה, ומגבשים צוותים קהילתיים התומכים בחולה ובמשפחתו לאורך תקופת הטיפולים ולאחריה. כל המתנדבים עוברים הכשרות והשתלמויות באופן שוטף.

דפנה מסכמת באושר, "הבנות האלה, לא הכרתי אותן קודם, אבל הן באו כמו מלאכיות עם חיבוק כזה של אכפתיות, הן כל כך מסורות ויעילות. אותי ואת בעלי, את כל המשפחה המתוקה שלי הם הצילו. ממש כך, דרך העבודה הסיזיפית עם הניירת וההדרכה שלהן, ועד שמירה על יציבות כלכלת המשפחה. אין לי מילים להודות למתנדבות הנפלאות האלה".

"אחרי הרבה שנות ניסיון עם מחלת הסרטן" אומר מיכי וסרטיל המייסד של יד תמר, "ראיתי צורך בהקמת ארגון שייתן מענה להמוני החולים בכל רחבי הארץ. כשיש 30,000 חולים צריך לבנות מודל שיטתי שניתן לשכפל למקומות יישוב קרובים ומרוחקים. אז למדנו מהם הצרכים של החולה בסרטן, מה ניתן ומותר למתנדב לעזור ולתמוך ומכאן בנינו מודלים הבנויים על מתנדבים בעלי לב זהב, בעלי מודעות לערבות הדדית ונאמנים למטופליהם".

אורנה שי שהרבני מספרת שמתנדבי 'יד תמר' מגיעים לבית החולה, מתאימים את הסיוע, מחבקים ועוטפים את החולה ובכך מאפשרים להתמקד בהחלמה.

הפעילות בבית שמש מתקיימת לזכרו של אפרים מוס ז"ל.

לקבלת סיוע, להתנדבות ולפרטים נוספים ניתן לפנות ליד תמר בטלפון 1-700-552-600

נושאים: יד תמר, בית שמש
מתנדבי בית שמש
מתנדבי בית שמש
מתנדבי בית שמש
מתנדבי בית שמש
הכי טובים, הכי מעודכנים:
הורידו עכשיו ב-Google Playהורידו עכשיו ב-AppStore
תגובות הגולשים:
בניגוד לאחרים, דעתכם חשובה לנו! כתבו:
דירוג: